OUR BLOG


Heard At Influence Mtl

By Lamia Boucheneb, Bilingual article.

I recently attended Influence Mtl and deep dived a bit more into the inspiring journeys of entrepreneurs and influencers such as Nicolas Duvernois, Daniele Henkel and Gary Vaynerchuck. I won’t hide that I am a big fan of Gary and that I was totally stoked by the news of him visiting Montreal. The main reason of my deep respect for him comes from the fact that he says things as they are and that he has remained authentic and humble through his many successes, respect Mr. Vaynerchuck! During the day, I had an entrepreneurial crush for Nicolas Duvernois who also shared his raw errors and experiences with a touch of humor. Henkel has awakened strong emotions in the conference room and even pulled a few tears from the audience. Here are the best entrepreneurial quotes from Gary Vaynaerchuck, Nicolas Duvernois and Daniele Henkel at Influence Mtl.

Nicolas Duvernois Influence Mtl

 

Nicolas Duvernois de Pure Vodka

“Il faut commencer quelque part, tu vas être nulle au début, mais tu vas t’améliorer, c’est comme pour les athlètes. Aucun d’entre eux ne gagne de médaille sans pratique, apprentissage et progression.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka

“Les entrepreneurs oublient souvent que le premier produit qu’ils vendent c’est eux-mêmes.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka. Il est temps  de revoir et d’investir dans notre branding personnel.

“Je veux encourager les jeunes entrepreneurs parce qu’ils se donnent à fonds et pour cette raison je veux sensibiliser les gens aux achats locaux.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka

“Je vois les autres entreprises ni comme des concurrents, ni comme des collaborateurs, je les vois comme d’autres entreprises. C’est comme dans les différentes étapes de nos vies où on était en concurrence pour trouver un ami, un emploi, etc.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka

“On a fait un sondage avec la Jeune Chambre de Commerce de Montréal et une des choses qui en est ressortie est que la priorité numéro un des 18-40 ans est l’entrepreneuriat.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka

“Réussir tout seul c’est poche, aider les autres et réussir avec eux c’est merveilleux.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka. On comprends tout à fait, et c’est pour cette raison qu’on a développé YBCM Connect, pour attiser le feu interne des jeunes leaders et entrepreneurs d’aujourd’hui et de demain!

” J’essaie de répondre à tous les gens qui me posent des questions par courriel dans un délai raisonnable. Par contre, si tu vois que j’ai lu le message et me relance plusieurs fois en me demandant quand je vais répondre, tu vas retomber au bas de la liste.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka. Il faut comprendre la réalité des gens à qui on pose des questions, être patient et avant tout respectueux. Tout le monde n’a pas le même horaire, les mêmes priorités, ni le même rythme de vie!

“Il faut prendre le temps pour avoir une vie parce qu’un entrepreneur malheureux ne réussira rien.” – Nicolas Duvernois de Pure Vodka

 

Stevens Charles de LS Cream

“Pour grandir il faut savoir s’entourer. Il y a des gens dans la société qui ont les connaissances pour nous aider à passer à l’étape suivante de notre aventure entrepreneuriale et nous guider dans les structures qu’il faut implanter à mesure qu’on grandit. Par exemple, Adopte Inc. Dans l’oeil du Dragon, etc.” – Stevens Charles de LS Cream

“Il y a de la place pour tout le monde. Quand tu fais les choses de manière organique les choses vont arriver. Just be yourself et ça va sortir.” – Stevens Charles de LS Cream

“Fais essayer tes produits aux gens et observe leurs réactions sans dire que c’est tes produits pour avoir une rétroaction non biaisée.” – Stevens Charles de LS Cream. Stevens avait fait essayer pour la première fois sa crémasse à des étudiants de sa classe de HEC Montréal lors d’un party de fin de session en plaçant une bouteille parmi les autres bouteilles sans que personne ne s’en aperçoive et a observé les comportements des gens et leurs commentaires pour ensuite révéler son plan.

“Le plus grand challenge a été de montrer à la SAQ qu’il y a une demande réelle, même si on a gagné une médailles à Las Vegas pour notre produit. Si tu veux qu’un distributeur te prenne, tu dois lui montrer que ça fonctionne déjà.” – Stevens Charles de LS Cream. Remporter des concours et des médailles contribuent à ajouter de la légitimité et une certaine notoriété au produit certes, mais à la fin de la journée, les partenaires stratégiques veulent savoir s’il y a un marché potentiel ou non, ainsi que la taille de ce marché.

Daniele Henkel Influence Mtl

Daniele Henkel des Entreprises Danièle Hnekel

“Lorsque les gens ou quiconque sous-estiment vos rêves et prédisent vos pertes ou vous critiquent, rappellez-vous que c’est leur histoire qu’ils vous racontent pas la vôtre.” – Citation reprise par Daniel Henkel des Entreprises Daniele Hnekel

“Quand vous êtes dans la mer** jusqu’au cou, roulez-vous dedans, sentez-là, apprenez de ça et relevez vous plus fort.” – Daniele Henkel des Entreprises Danièle Hnekel

Gary Vaynerchuck Influence Mtl

Gary Vaynerchuck Influence Mtl

Gary Vaynaerchuck founder of Vayner Media

“While I am already winning the Instagram and social media game, I am already testing AI (Artificial Intelligence), AR (Augmented Reality), voice, podcast, Google home and Alexa’s skills for my brand. It’s an imperative strategy to be ahead of everybody to win in the 2018 world. Please get your sh** together and figure it out. There’s a way to do it: G O O G L E .com” – Gary Veynaerchuck founder of Vayner Media

“Everybody in this room will be consuming far more sound over the next decade, because of one very important insight, we are obsessed with time. Time is the number one asset for us besides health and money. When you’re brushing your teeth in the morning and Alexa is giving you the news, what’s on your calendar, etc. Or asking Alexa to book a meeting without taking out your phone or while you’re driving, that’s speed. How many of you listen to a podcast versus how many of you did that 5 years ago?” – Gary Veynaerchuck founder of Vayner Media

“Many of you stopped posting on LinkedIn when it was slow because you were lazy, but now you’re missing out on its improved algorithms. You have to stay consistent with your efforts on social media even when a platform gets a bit less popular. Same with instagram versus Snapchat, the insecure number of usage on Snapchat versus Instagram made you bail and engage less with the platform, you insecure f*** face. You gotta put in the work.” – Gary Veynaerchuck founder of Vayner Media

“Massive impatience that is being deployed in our sector is going to be the death row to 95% of this room. When you take short cuts, you start doing dumb shi*, when you start doing dumb shi*, it starts getting documented and then people say the truth behind your back and then you lose. The influencers that are going to succeed realize that fake it till you make it only works on losers. And they’re gonna think that they’re winning, but people who actually run shi*, are going to realize that they are losers and they’re gonna lose before they already started.” – Gary Veynaerchuck founder of Vayner Media

“If I could give what I feel right now to every 25 year old right now, you would be stunned at how young I feel at 44. If I gave it to you and you felt it, you would realize how much time you have, you would actually deploy real actions, you would fall in love with the process instead of the shi* that you want and you would realize how much time you have to actually pull it of.” – Gary Veynaerchuck founder of Vayner Media

 

Photo courtesy of Influence Mtl

(Français) Une BD Sur L’entrepreneuriat – Entrevue Avec Maxim Jong

Sorry, this entry is only available in French.

We’re Looking For Collaborators, Spread The Word!

YBCM | Young Business Community Of Montreal is looking for new collaborators to lead its new 2016-2017 committees. The YBCM is a community who aims to gather young professionals and young entrepreneurs with the objective of creating real added value and true collaborative community relationships and opportunities while having fun.

If interested, please send a link to your LinkedIn profile to contact@ybcm.ca and indicate for which committee you are applying.

Subscribe to our mailing list to get updates on our events and for more info about the local business-sphere.

What we’re looking for:

  • Team player / Passionate / Involved / Above & Beyond.
  • A real interest to create added value in the local young business community.
  • Experience as an event organizer and team lead preferred.
  • Availability to attend YBCM events.
  • Availability & flexibility for approximately 5 hours per week.

What’s in it for you:

  • Be part of a community that thrives on developing real added value and meaningful connections between Montreal young professionals and entrepreneurs.
  • Learn and share expertise.
  • Recognition for your contribution.

Role: Team Lead – Networking

Responsibilities:

  • Meet with the Operational director on a monthly basis.
  • Recruit volunteers for networking events.
  • Coach and lead team members.
  • Coordinate the logistics & planning surrounding the events, one per month (venue, reservations, etc.)
  • Make sure the deadlines are met.
  • Explore partnership possibilities.
  • Manage attendee experience and feedback.

 

 Role: Team Lead – Conferences

Responsibilities:

  • Meet with the Operational director on a monthly basis.
  • Recruit volunteers for conference events.
  • Coach and lead team members.
  • Coordinate the logistics & planning surrounding the conferences (venue, reservations, etc.)
  • Make sure the deadlines are met.
  • Explore partnership possibilities.
  • Manage attendee experience and feedback.

 

Role: Committee Members – #Ask a Professional

Responsibilities:

  • Meet with the Operational director on a monthly basis.
  • Provide added value professional advice & services to members.
  • Coordinate the logistics & planning of workshops exclusive to participating members (speaker, location, etc.)
  • Explore partnership possibilities.
  • Share members’ feedback. 

Role: Editor in Chief – Blog

Responsibilities:

  • Meet with the Operational director on a monthly basis.
  • Contribute articles in line with YBCM’s mission.
  • Recruit contributors.
  • Coach and lead team members.
  • Review and edit all the articles submitted by contributors.
  • Manage the editorial calendar and content.
  • Stay up-to-date with business, startup, entrepreneurship, professional news locally and internationally.
  • Explore partnership possibilities.
  • Share readers’ feedback.